">
Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Eskilstuna IK Konståkning
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Eskilstuna IK Konståkning.
Eskilstuna IK Konståkning
Följ oss för uppdateringar
Under kvällens möte presenterades olika ansvarsområden som ni föräldrar behöver hjälpa till med. Här kommer listan med en kort presentation av uppgifterna. Mejla klubben vilket ansvarsområde du kan hjälpa till med.
SKRIDSKOUTHYRNING (3-4 pers)
Ni finns tillgängliga, i synnerhet, de första veckorna varje termin då skridskoskolan samt grön- gul- och hobbygrupperna kan hyra skridskor. Under resten av terminen får åkare höra av sig till uthyrningsgruppen och boka tid för skridskohyra. Be åkaren uppge ungefärlig storlek så kan du kolla i registret om det finns tillgängliga skridskor i rätt storlek.
Uthyrningsdokumentet hålls uppdaterat.
Hyran ska betalas via Swish/bankgiro omgående. Betalningen ska märkas tydligt enligt instruktion.
Varje säsong behöver skridskorna ses över (knäckta skridskor slängs, inventera om nya behöver köpas in, byta snören, slipning etc).
SKRIDSKOSLIPNING (2-3 pers)
Utbildning sker av nuvarande ansvarig. Förslagsvis bestämmer ni vilka dagar som funkar för imlämning och slipning.
TÄVLINGSKOMMITTÉ (3-6 pers)
*Lägga tävlingen i IndTA
*Skriva inbjudan och få den godkänd
*Boka domare
*Sammanställa funktionärslista till tävlingsdagarna/ordna ansvarsgrupper
*Ge funktionärer/ansvarsgrupper information om uppdragen (förbereda & städa ishallen, foajévärdar, kiosk inkl inköp, kiss & cry + diplom, teknik-/skrivaransvarig, beställa pokaler, mat till domare och tävlingsledning, inköp rosor, insamling gosedjur)
AVSLUTNINGSANSVARIG (2-3 pers)
Inför våra avslutningar (jul/vår) ansvarar ni för att det finns fika till försäljning. Vanligtvis brukar Fortsättning 1 & 2 bidra med fika samt hjälpa till med försäljningen. Kaffe, dricka, servetter och muggar behöver köpas in. Kolla vad som finns i kansliet först.
I ansvaret ingår även iordningställande och att plocka undan efter försäljningen.
SPEAKER (2-3 pers)
Vid våra avslutningar ansvarar ni för att presentera våra åkare och grupper samt ser till att musiken spelas.
LÄGERANSVARIG (2-3 pers)
Vi brukar ha 2-3 läger/säsong. Under dessa brukar vi ordna mellanmål (frukt, yoghurt/kvarg, mackor, dricka). Detta ansvarar ni för. Ni behöver även vara behjälpliga under lägerdagarna så att allt flyter på.
FÖRSÄLJNINGSANSVARIG (2-3 pers)
Varje säsong bör vi anordna en försäljning (tex kakor, kläder, tulpaner, plastpåsar). Försäljningsgruppen ansvarar för att bestämma vad som ska säljas och vilka tidsramar som gäller.
Ta emot varorna och lämna ut dessa.
Ha koll på att alla betalar.
Nu har vi 5 föräldrar som hjälper till som lägeransvariga, samt 2-3 föräldrar som tar hand om skridskoslipningen.
RapporteraÖvriga uppdrag är ofyllda.
I synnerhet är det viktigt att vi kan bemanna skridskouthyrningen när skridskoskolan startar nästa vecka.
Rapportera