• Hjälp i föreningen

    Hej! Vi är just nu 100 aktiva i föreningen alltså ca 200 föräldrar, men tyvärr har vi endast 2st föräldrar i kommittén och det är endast några få föräldrar som alltid ställer upp. Jag kommer lägga ut en lista med saker som vi behöver hjälp med i föreningen. Vi är en ideell förening och jag räknar med att alla föräldrar väljer varsitt uppdrag, väljer man inget placerar jag ut en förälder där det är tomt… Vi kommer också återinföra fika på skridskoskolan på söndagar, schema till detta kommer också. För att vår förening ska funka krävs det att alla hjälper till jag tycker det är supertråkigt att så få är villiga att hjälpa till och en förändring krävs!!! /Lovisa Eskilstuna IK Konståkning 18 sep 2024 3kommentarer
  • Hjälp till Retuna 12/9

    Vi kommer att rensa i förrådet för att få mer plats för material och utrustning. I samband med detta behöver vi hjälp av er föräldrar för bortforsling av skräp. Det bör gå bra med kombibil, men har någon ett litet släp är det toppen. Vi önskar att minst två föräldrar är behjälpliga torsdagen den 12/9, kl 17:30. Kommentera nedan om du kan hjälpa till! Eskilstuna IK Konståkning 5 sep 2024 10kommentarer
  • Ansvarsområden

    Under kvällens möte presenterades olika ansvarsområden som ni föräldrar behöver hjälpa till med. Här kommer listan med en kort presentation av uppgifterna. Mejla klubben vilket ansvarsområde du kan hjälpa till med. SKRIDSKOUTHYRNING (3-4 pers) Ni finns tillgängliga, i synnerhet, de första veckorna varje termin då skridskoskolan samt grön- gul- och hobbygrupperna kan hyra skridskor. Under resten av terminen får åkare höra av sig till uthyrningsgruppen och boka tid för skridskohyra. Be åkaren uppge ungefärlig storlek så kan du kolla i registret om det finns tillgängliga skridskor i rätt storlek. Uthyrningsdokumentet hålls uppdaterat. Hyran ska betalas via Swish/bankgiro omgående. Betalningen ska märkas tydligt enligt instruktion. Varje säsong behöver skridskorna ses över (knäckta skridskor slängs, inventera om nya behöver köpas in, byta snören, slipning etc). SKRIDSKOSLIPNING (2-3 pers) Utbildning sker av nuvarande ansvarig. Förslagsvis bestämmer ni vilka dagar som funkar för imlämning och slipning. TÄVLINGSKOMMITTÉ (3-6 pers) *Lägga tävlingen i IndTA *Skriva inbjudan och få den godkänd *Boka domare *Sammanställa funktionärslista till tävlingsdagarna/ordna ansvarsgrupper *Ge funktionärer/ansvarsgrupper information om uppdragen (förbereda & städa ishallen, foajévärdar, kiosk inkl inköp, kiss & cry + diplom, teknik-/skrivaransvarig, beställa pokaler, mat till domare och tävlingsledning, inköp rosor, insamling gosedjur) AVSLUTNINGSANSVARIG (2-3 pers) Inför våra avslutningar (jul/vår) ansvarar ni för att det finns fika till försäljning. Vanligtvis brukar Fortsättning 1 & 2 bidra med fika samt hjälpa till med försäljningen. Kaffe, dricka, servetter och muggar behöver köpas in. Kolla vad som finns i kansliet först. I ansvaret ingår även iordningställande och att plocka undan efter försäljningen. SPEAKER (2-3 pers) Vid våra avslutningar ansvarar ni för att presentera våra åkare och grupper samt ser till att musiken spelas. LÄGERANSVARIG (2-3 pers) Vi brukar ha 2-3 läger/säsong. Under dessa brukar vi ordna mellanmål (frukt, yoghurt/kvarg, mackor, dricka). Detta ansvarar ni för. Ni behöver även vara behjälpliga under lägerdagarna så att allt flyter på. FÖRSÄLJNINGSANSVARIG (2-3 pers) Varje säsong bör vi anordna en försäljning (tex kakor, kläder, tulpaner, plastpåsar). Försäljningsgruppen ansvarar för att bestämma vad som ska säljas och vilka tidsramar som gäller. Ta emot varorna och lämna ut dessa. Ha koll på att alla betalar. Eskilstuna IK Konståkning 3 sep 2024 1kommentar
  • Föräldra- och åkarmöte

    Tisdag 3/9 kl 18:00 vip-rummet (a-hallen) Vi önskar att alla åkare i våra fortsättningsgrupper/tävlingsåkare/vuxengrupp representeras av minst en förälder (vuxenåkare representerar sig själva). För skridskoskolan är deltagande önskvärt. Under mötet kommer vi att gå igenom läget i klubben just nu, samt berätta om de nya ansvarsområden som föräldrar behöver hjälpa till med. Eskilstuna IK Konståkning 21 aug 2024 0kommentarer
  • Kickoff Fortsättning & Vuxengrupp

    Hej! Söndag V34 25/8, kommer Fortsättningsgrupp 1 och 2 samt Vuxengrupp ha en uppstart i B-hallen. Nedan finner ni schema. Söndag V34 B-Hallen 11:45-12:30 Fortsättning 2 (Viktoria, Amanda Andrea) 12:30-13:15 Fortsättning 1 (Viktoria, Amanda, Andrea) 13:30-14:15 Fortsättning 1 och 2, Vuxengrupp (Viktoria, Amanda, Felicia, Stina, Andrea) 14:30.15:15 Vuxengrupp (Natalia) 14:30-15:15 Mark Fortsättning 1 och 2 (Andrea, Stina) 15:30-16:15 Mark Vuxengrupp (Natalia) Eskilstuna IK Konståkning 18 aug 2024 0kommentarer
  • Schema V34-37

    Hej! Nedan finner ni schemat V34-37. OBS ingen träning på söndag V35, V36 eller V37 pgr av Hockey. /Lovisas Eskilstuna IK Konståkning 18 aug 2024 2kommentarer
  • Köp och sälj söndag 18/8

    Hej På söndag 18/8 kl 15 kommer vi att ha omklädningsrum 11 öppet för att alla aktiva kan sälja och köpa begagnade konståkningssaker, allt från skridskor, dräkter, träningskläder och träningsredskap kan de som vill ta med sig och de som behöver något nytt kolla efter. Lämna de ni vill sälja med en lapp på med pris, nummer och namn på den som säljer. Hade varit toppen om någon frivillig förälder vill ställa upp och vara i omklädningsrummet och ha lite ”koll” över alla saker! /Lovisa Eskilstuna IK Konståkning 11 aug 2024 1kommentar
  • Säsongen 24/25

    Äntligen! Om några veckor börjar konståkningen igen! Håll utkik här på hemsidan för träningstider. Eskilstuna IK Konståkning 4 aug 2024 2kommentarer
  • Utbildning tävlingsledare

    Vår klubb har två tävlingsledare, Christian & Linus, som gör ett fantastiskt jobb. Dock önskar vi att fler vill ta chansen att utbilda sig till tävlingsledare. Det skulle innebära mindre jobb för de enskilda individerna och klubben får bättre långsiktighet. Årets kurs sker 29/8-1/9 i Sollentuna. Klubben står för utbildning, övernattning och middag. Kontakta kommittén senast 31 maj om du är intresserad. Nedan finns mer information: Arrangörsutbildning – Stjärntävlingsorganisation är en utbildning för dig/er som är ansvarig/-a för arrangemang av tävling i system 1 (stjärntävling). Utbildningen innehåller organisatoriska delar likväl som tekniska med programvaror för resultatframställan (StarFS), webbaserat tävlingsadministrativt system (IndTA) och digital musikåtergivning (Skater´s Music Plaver – SMP) samt Tidsschema. Vi rekommenderar att föreningen anmäler två personer för att fånga upp innehållet i sin helhet. Eskilstuna IK Konståkning 16 maj 2024 0kommentarer
  • Engagemang

    Lappen på bilden satt på vår anslagstavla när jag kom till ishallen idag. Kanske har den suttit där länge, kanske bara någon dag. Jag vet inte om den är menad till oss i kommittén på konståkningen, men om den är det vill jag att du ska veta detta: *De få av oss som är engagerade i kommittén gör detta på ideell basis. Precis som du har vi jobb/skola och familj att ta hand om. *Sedan årsmötet består kommittén av färre ledamöter än på flera år. Det betyder att färre av oss måste ta hand om samma uppgifter som tidigare kunde fördelas på fler personer. *Vi har inga specialkompetenser för de uppgifter vi arbetar med i klubben. Har du förslag på något som kan förbättras kan du med fördel mejla dina förslag till klubben. Har du förslag på vad du kan bidra med kan du mejla det också. Att lämna lappar får mig bara att ifrågasätta mitt engagemang och överväga att avgå. Eskilstuna IK Konståkning 16 apr 2024 2kommentarer
  • Visa fler nyheter